Interview Kalahari
Voor mijn lieve klanten van Beauty Elements ben ik natuurlijk altijd op zoek naar nieuwe producten om een nóg completere behandeling aan te bieden. Bovendien: verandering van spijs doet eten en soms wil je gewoon wel eens iets anders aanbrengen dan het merk dat je altijd gebruikt, toch? Daarom heb ik een prachtig nieuw merk: Kalahari Ik ben groot fan en werd hierover geïnterviewd.
– Een nieuw merk, vertel?
“Eigenlijk was ik al een tijdje op zoek naar een fijn natuurlijk en ecovriendelijk merk dat inzet op huidverbetering. Daarbij had ik twee belangrijke eisen: het zou niet onder mogen doen voor mijn andere merken én het moest echt voor een fijne geurbeleving zorgen. En dat is gelukt! Een tijdje terug ging ik naar de Beauty Trade in Utrecht en daar kwam ik in aanraking met Kalahari.” Op slag verliefd op dit mooie merk!!
– En wat is de reden dat je meteen viel voor de charme van dit merk?
“Allereerst past het natuurlijke aspect van Kalahari heel goed bij Beauty Elements * ik verwerk graag alle elementen van de natuur in mijn behandelingen onzichtbaar, zichtbaar en spiritueel. Warmte, geuren, aanrakingen..
De mind en body werken zeer nauw samen in een mooi woord ook wel holistisch genoemd. Alle elementen vanuit de natuur worden verwerkt door dit merk, dat sprak me erg aan. Maar erwordt er ook gekeken naar de rest van het plaatje: de milieuvriendelijkheid, de arbeidsomstandigheden. Allemaal zaken die ik erg belangrijk vind. En wat ik zei: het zorgt voor een echte geurbeleving, maar er wordt geen parfum gebruikt*iets meer over die geurbeleving? Welke geuren? Waar moe tik aan denken?*.” Rozemarijn, sinaasappel, watermeloen.
– Wat maakt dit merk uniek?
“Het is echt even anders dan mijn andere merken. Qua look & feel en ook qua kosten: het is een stuk betaalbaarder. Wat het verder uniek maakt is dat het phyto effectief is, dat betekent dat het op plantenbasis (voornamelijk plantaardige ingrediënten) wordt geproduceerd. Verder is het dierproefvrij en wordt er uitsluitend gebruik gemaakt van natuurlijke ingrediënten. De meeste verpakkingen zijn ook nog eens recyclebaar en sommige producten zijn zelfs navulbaar.”
“Het is opgericht in Nederland door een moeder en zoon die beide een gedeelde passie voor Afrika hebben. Met het merk proberen ze dat was Afrika zo uniek maakt, namelijk de kleurrijke cultuur, de prachtige natuur en de warmte van de mensen, door te geven. Wist je dat de wetenschappelijke kennis van huidverbeterende producten en ingrediënten nergens zo groot is als in Afrika?”
– Voor wie is dit merk?
“Ze hebben producten voor iedereen: van jong tot oud en van de huid met acné tot mensen die willen werken aan anti-aging. Kalahari is echt voor iedereen die bewust met zijn of haar huid én de wereld bezig is. Het mooie van dit merk is dat ik iedereen een behandeling en huidadvies op maat kan geven.”
– Je zei net al even dat het een stuk betaalbaarder is dan je eigen merk, aan welke prijzen moeten we denken?
“Je hebt al een fijne dagcrème voor €35 en een prachtige BB crème voor €36.”
– Wat is jouw favoriete product?
“Ik vind alles prachtig, maar de revitalising booster gel is mijn favoriet! Deze zorgt direct voor een mooie plumping en hydratatie *een soort botox in een flesje? 👍🏽*. Daarnaast is de gekleurde dagcrème écht heel fijne. Ik gebruikte altijd degene van mijn andere merk, maar die is er helaas uit. Nu heb ik eindelijk een waardige vervanger gevonden.”